Odlingsbäddar fixade och frön i jorden!


Nu har jag varit ute på morgonrundan och tittat till alla djuren, släppt ut hästar, grisar och ankor. Inga lamm än! Markus har kört till jobbet. Det är skönt att komma ut i tid för då kan barnen och jag ta det lite lugnt sedan och inte behöva gå ut direkt. Djuren är ofta trötta när jag kommer ut..  
Här har nu odlingssäsongen 2018 startat, tidigt för att vara mig! Jag har blivit besatt av gödsel, dåligt hösilage, löv, pinnar, ja allt jag kan göra en täckbädd av! Markus tror inte jag är klok! Tack Skillnadens Trädgård för inspirationen, men även alla andra som svarar på mina frågor!  Jag har inte odlat så mycket så jag ser mig själv som nybörjare. 2018 ska bli mitt odlingsår! Just nu funderar jag på vad som ska växa i bäddarna, jag tar gärna emot tips, några frön är som sagt i jorden.








 Skickar med två gröna härliga bilder från förra året, nu längtar man efter att kunna skörda det man själv odlat :)

Comments

  1. Ja, det gör man verkligen <3 Detsamma önskar jag dig!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts