Kläcka-kyckling säsongen är nu igång!

Dom första kycklingarna har kläckts, 30 små individer blev det. och fler väntas Att höra pipen när man kommer ut fyller kroppen med värme ! Jag kläcker kycklingar regelbundet från februari-september, alltså föds dom i en maskin. Det kan kännas konstigt, men man märker vilken trygghet dom känner till varandra.Äggen ligger i maskinen 21 dagar sedan kläcks kycklingarna. En del av dom små behåller jag själv, men dom flesta får nya familjer. Jag har just nu fyra raser som jag kläcker och håller helt rasrena. Det är alltid lika spännande att komma ut när det kläcks, jag tröttnar inte på den känslan :) 




Ingenting är som väntans tider...medans kycklingarna poppar ut så låter fåren sig hållas.. dom är runda som klot och vi trodde lammen skulle ha kommit förra veckan :) Det skulle inte förvåna mig om det blir fullt upp i helgen när Markus jobbar heldagar och jag och barnen är hemma, bästa tajmingen ;) 



Häromdagen var David och hjälpte oss att klippa dom sista fåren, bilder från fårklippningen kommer :) 

Jag hoppas ni har en riktigt härlig kväll! Jag kom precis in från djuren och tar kväll (om det inte kommer lamm). Nu blir det tacos och lite jobb framför datorn, jag ska fila på en föreläsning jag ska hålla på jobbet på Tisdag.









Comments

Popular Posts